[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

» Timeplan vinter/vår 2016
Gjelder f.o.m. 04.01.2016 t.o.m. 29.05.2016
Løpende endringer vil forekomme.

ikon sykkel

» Fridager i mai 2016.
5. mai, 16. mai og 17. mai

» TIMEPLAN RULLERING



Sal: Nivåer og farger

Gule timer:

Moderat styrke- og kondisjonstrening. Gule timer passer for alle.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Hvite timer passer for alle. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og / eller styrketrening. Høy intensitet.

Grønne timer

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.



Sykkel: Nivåer og farger

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund, eller som en del av din 70% moderat- eller restitusjonstrening.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Lengre intervaller og stående sykling enn på gul time. Høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Corebar STRONG

27 minutter styrketrening av hel kropp, hvor kjernemusklene alltid er i fokus. Lekent og RÅTT!

Vi bruker "The Corebar" i alle øvelser.

Timen er for trente, til godt trente.

Styrke 30 min

STYRKE 30 min
Enkel men effektiv styrketrening i 30 min. Flott å kombinere med en kondisjonsøkt.

Tabata

Intervall trening i sal.

Korte intervaller med både styre- og kondisjonsøvelser. Gjentagelser av samme øvelse i flere intervall. Utrolig effektiv trening, som alle kan delta på.

Core

Styrk din kjernemuskulatur med 30 min. CORE-trening.

Kjernemusklene er mage, rygg, indre magemuskler m.m. Gjennomførbart for alle, og kan tilpasses av instruktør ved f.eks. ryggplager. Former midjen, styrker ryggen og bedre holdningen.

Pilates 55

Pilates

Rolig styrke- og bevegelighetstrening som varer i 55 minutter. Du utfører ulike øvelser med fokus på stabilitet, balanse og tilstedeværelse (pust) i bevegelsesmønstret. Dette er en treningstime som gir deg bedre styrke, stabilitet og kroppsholdning.

Global Yoga 55

Yoga

Rolig styrke- og bevegelighetstrening som varer i 55 minutter. Du utfører enkle kropsøvelser med lett og rolig pust til avslappende musikk. Dette er en treningstime som gir mindre stress og spenninger både kroppslig, mentalt og emosjonelt.

BodyBalance 55

BodyBalance

Den perfekte blanding av Tai Chi, Yoga og Pilates til deilig musikk. Utvikle din styrke, balance og bevegelighet. Finn litt indre ro med avspenning de siste 10 min.

Senior saltime

Senior saltime med fysioterapeut.

Finn tilbake balansen mens du bedrer din koordinasjon, kondisjon og styrke. Timen ledes av fysioterapeut, og tilpasses den enkelte så langt mulig.

BODYCOMBAT

Eksplosiv styrke- og kondisjonstrening som varer i 55/45/30 minutter. Du utfører ulike slag og spark i et høyt tempo til inspirerende og fengende musikk. Øvelsene er hentet fra kampsport som boksing, karate, taekwondo, thai chi og thai boksing. Dette er effektiv trening som både former kroppen og brenner mange kalorier. Kondisjon, bevegelihet og styrke trenes i alle format av timen.

Zumba

Zumba

Kondisjonstrening som varer i 55 minutter. Du gjør ulike danseøvelser inspirert av latinamerikansk dans og musikk. Dette er svært inspirerende trening som motiverer deg og forbrenner kalorier.

RULLERING

Forskjellig time og instruktør fra gang til gang (rullerering).



Sykkel: Timebeskrivelser

SYKKEL 45

Kondisjonstrening som varer i 45 minutter. Du sitter på en stabil treningssykkel og bestemmer selv hvor mye motstand du sykler med. Et meget godt treningsalternativ for de som ønsker å trene kondisjon og forbrenne kalorier.

SYKKEL 55

Hard kondisjonstrening som varer i 55 minutter. Du sitter på treningssykkel og bestemmer selv hvor mye motstand du sykler med. Dette er kondisjons– og forbrenningstrening på sitt beste.

Noe mer krevende teknisk, og med høyere gjennomsnittspuls enn på sykkel 45. Intervallene og stående perioder er lengre.

Montebello`n

Ole Johnny tar deg med på 75 min. sykling. Langkjøring, med intensitet tilsavrende Gul sykkeltime.

Her kan du trene deg opp til sesongens sykkel- eller skiløp. På våre nye Watt-sykler er det nesten som å sykle ute.

Senior-sykkel

SENIOR-sykkel
Egen sykkel-time for de over 55 år. Tilsvarer gul time i intensitete, med korte stående partier. Lavere volum på musikk som er noe mer kjent for de over 55 år.

Vi har eget sesongkort for våre seniortimer.


 
PÅMELDINGSLISTER PÅ TIMER MELLOM KL. 1700 - 2100

Spenst Sande
Revåveien 37
3070 Sande
Tlf. 454 99 445
E-post sande@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon