[:PUBLISH.TXT:]

Velg en timeplan:

ikon sal

» TIMEPLAN SOMMER
Gjelder fra 3. august til 30. august. Løpende endringer vil forekomme.

» Timeplan høsten 2015
Gjelder f.o.m. 31.08.2015 t.o.m 20.12.2015. Løpende endringer kan forekomme.

ikon sykkel


Sal: Nivåer og farger

Gule timer:

Moderat styrke- og kondisjonstrening. Gule timer passer for alle.

Hvite timer:

Trening for kropp og sinn. Hvite timer passer for alle. Timene har fokus på kroppsbevissthet, indre fokus, konsentrasjon, balanse, styrke og avspenning.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og / eller styrketrening. Høy intensitet.

Grønne timer

Effektiv kondisjonstrening med trinn og kombinasjoner. Grønne timer passer for alle som har trent litt gruppetrening i sal før.



Sykkel: Nivåer og farger

Gule timer:

Moderat kondisjons- og/eller styrketrening. Gule timer passer for folk flest, også for deg som ikke har trent tidligere eller ikke har trent på en stund, eller som en del av din 70% moderat- eller restitusjonstrening.

Blå timer:

Enkel og hard kondisjons- og/eller styrketrening. Lengre intervaller og stående sykling enn på gul time. Høy intensitet.



Sal: Timebeskrivelser

Styrke 30 min

STYRKE 30 min
Enkel men effektiv styrketrening i 30 min. Flott å kombinere med en kondisjonsøkt.

BodyPump 30

BodyPump 30 min.

Enkle utholdende styrketrening, med drivende musikk. Kun de størske musklegrupper trenes i 30 min. Store benmuskler, lår, rygg, bryst og mage. Utmerket måte å øke styrke og utholdenhet for deg som sykler, går på ski eller løper. 

Crossover FIT

Crossover FIT

En krysning av forskjellige treningsformer, med bruk av slide matter, hoppetau, kasser/stepper, Kettlebells, strikk, balanseputer, Battleropes m.m. Mange "nye" og utfordrende øvelser for deg som liker en utfordring.

Timen ledes av Personlig Trener, og øvelsene er basert på par, så ta gjerne med en venn. Maks 16 deltagere.

Senior saltime

Senior saltime med fysioterapeut.

Finn tilbake balansen mens du bedrer din koordinasjon, kondisjon og styrke. Timen ledes av fysioterapeut, og tilpasses den enkelte så langt mulig.

Dansemix

Dansemix

Kondisjonstrening som varer i 55 minutter. Du gjør ulike danseøvelser inspirert av mange ulike dansestiler. Dette er svært inspirerende trening som motiverer deg og forbrenner kalorier.

Sh`bam 45

Sh`bam

Enkle, men heite dansemoves etter musikk fra verdens mest kjente nattklubber. Hver time er unik og variert, og en sosial og morsom måte å trene på.

Kondisjonstrening som varer i 45 minutter. 

Zumba

Zumba

Kondisjonstrening som varer i 55 minutter. Du gjør ulike danseøvelser inspirert av latinamerikansk dans og musikk. Dette er svært inspirerende trening som motiverer deg og forbrenner kalorier.

Pilates 55

Pilates

Rolig styrke- og bevegelighetstrening som varer i 55 minutter. Du utfører ulike øvelser med fokus på stabilitet, balanse og tilstedeværelse (pust) i bevegelsesmønstret. Dette er en treningstime som gir deg bedre styrke, stabilitet og kroppsholdning.

Yoga 55

Yoga

Rolig styrke- og bevegelighetstrening som varer i 55 minutter. Du utfører enkle kropsøvelser med lett og rolig pust til avslappende musikk. Dette er en treningstime som gir mindre stress og spenninger både kroppslig, mentalt og emosjonelt.

BodyBalance 55

BodyBalance

Den perfekte blanding av Tai Chi, Yoga og Pilates til deilig musikk. Utvikle din styrke, balance og bevegelighet. Finn litt indre ro med avspenning de siste 10 min.

RULLERING

Forskjellig time og instruktør fra gang til gang (rullerering).



Sykkel: Timebeskrivelser

SYKKEL 45

Kondisjonstrening som varer i 45 minutter. Du sitter på en stabil treningssykkel og bestemmer selv hvor mye motstand du sykler med. Et meget godt treningsalternativ for de som ønsker å trene kondisjon og forbrenne kalorier.

SYKKEL 55

Hard kondisjonstrening som varer i 55 minutter. Du sitter på treningssykkel og bestemmer selv hvor mye motstand du sykler med. Dette er kondisjons– og forbrenningstrening på sitt beste.

Noe mer krevende teknisk, og med høyere gjennomsnittspuls enn på sykkel 45. Intervallene og stående perioder er lengre.

Montebello`n

Ole Johnny tar deg med på 45 + 45 min. sykling. Første 45 min. tilsvarar en gul time, og for de som vil kan timen avsluttes før neste 45 min. som er teknisk like krevende som blå time. Her kan du trene deg opp til sesongens sykkel- eller skiløp.

Senior-sykkel

SENIOR-sykkel
Egen sykkel-time for de over 55 år. Tilsvarer gul time i intensitete, med korte stående partier. Lavere volum på musikk som er noe mer kjent for de over 55 år.

Vi har eget sesongkort for våre seniortimer.


 
PÅMELDINGSLISTER PÅ TIMER MELLOM KL. 1700 - 2100

Spenst Sande
Revåveien 37
3070 Sande
Tlf. 454 99 445
E-post sande@spenst.no

Levert av Spectra AS - Powered by Webon