Til innhold
  • Fordeler og belønningsprogram
  • Kontakt
  • Logg inn
Velg senter
Nord og vestlandet
  • Alta
  • Florø
  • Førde
  • Gloppen
  • Nesttun
  • Sogndal
Østlandet
  • Fetsund
  • Halden
  • Jessheim
  • Larvik
  • Lillehammer
  • Lommedalen
  • Moss
  • Notodden
  • Ottestad
  • Sande
  • Skjebergsenteret
  • Sørumsand
  • Trysil
  • Tønsberg
  • Årnes
Sande
  • Bli medlem
  • Om medlemskap
  • Våre tjenester
  • Treningstilbud
  • Om oss
  • Logg inn
  • Timeplan
Meny
Velg senter
Nord og vestlandet
  • Alta
  • Florø
  • Førde
  • Gloppen
  • Nesttun
  • Sogndal
Østlandet
  • Fetsund
  • Halden
  • Jessheim
  • Larvik
  • Lillehammer
  • Lommedalen
  • Moss
  • Notodden
  • Ottestad
  • Sande
  • Skjebergsenteret
  • Sørumsand
  • Trysil
  • Tønsberg
  • Årnes
  • Om medlemskap
    • Medlemsservice
      • Mitt medlemskap
      • Innlogging og booking
      • Betaling
      • Frys av medlemskap
      • Avslutte medlemskap
      • Ofte stilte spørsmål
  • Forsiden
  • Om medlemskap
  • Medlemsservice
  • Frys av medlemskap

Frys av medlemskap

Ofte stilte spørsmål

  • Hva er frysreglene knyttet til de forskjellige medlemskapene

    Våre standard regler er at det ikke gis frys eller fritak for betaling ved ferieavvikling.

    Frys av kontraktsperioden gjelder minimum 1 og maks 12 måneder. De første 12 mnd. varighet på medlemskapet forskyves med like mange mnd. som det gis fritak for. 

    Ferie og frys

    Noen ønsker å reise litt oftere på ferie, eller ha litt mer frihet i sitt medlemskap.
    Har du Pluss medlemskap har du mulighet for å fryse medlemskapet inntil 4 mnd. i året. (minimum 1 mnd. per gang).

    Har du vanlig medlemskap er det disse reglene som gjelder: 

    • Sykdom som er dokumentert ved legeattest og som medfører at man ikke kan trene.
    • Svangerskap som medfører at man ikke kan eller ønsker å trene.
    • Utstasjonering i jobb eller studie som er dokumentert.
    • Frys kan ikke tilbakeføres. Frys av medlemskap må være fastsatt og godkjent før frysperioden starter, og dokumentasjon må følge fryssøknaden.
    • Frys må søkes innen den 01 i måneden det gjelder.
    • Frys gjelder minst 1 måned og maksimum 12 måneder.
    • Bindingstiden forskyves like mange måneder som medlemskapet fryses slik at medlemskapets varighet blir 12 betalende måneder.
    • Betaling kan avvike fra frysperiode, men utgjør like mange måneder.
    • Frys er ikke godkjent før man mottar bekreftelse fra Spenst.
    • Ved oppsigelse under frysperiode bortfaller ikke din oppsigelse måned/periode.
    • Bindingstiden forskyves like mange måneder som medlemskapet fryses slik at medlemskapets varighet blir 12 betalende måneder.
  • Åpne frys tidligere?

    Om du ønsker å åpne opp frys tidligere enn avtale, må du sende oss en mail. Det er også mulig å åpne frys i resepsjonen når du kommer innom for å trene, om du kommer i bemannet åpningstid.

    Vær oppmerksom på at betalingen løper fra den dagen du åpner opp medlemskapet.

    Send epost

  • Søkt om svar, men ikke fått svar?

    Vi mottar mange fryssøknader som fører til at behandlingstiden periodevis kan bli noe lengre. Vi tar uansett utgangspunkt i datoen henvendelsen er sendt for å legge inn frysperioden.

    Dersom du har betalt en medlemsavgift for en periode vi senere legger inn frys for, vil du få denne kreditert. Ikke la være å betale en medlemsavgift før du har fått en bekreftelse fra oss om at fryseperioden er innvilget. Da vil du motta purring. Overskytende betaling kommer deg automatisk til gode i det medlemskapet gjenåpnes.

  • Når åpnes mitt fryste medlemskap?

    Du finner informasjon om når medlemskapet ditt vil åpnes i bekreftelsen du mottok på behandlet frysskjema. Du vil også motta en automatisk SMS 1 uke før frysen åpnes igjen.

    Ønsker du å åpne medlemskapet ditt tidligere enn planlagt, kan vi avbryte frysperioden i resepsjonen når du kommer innom for å trene. Vær oppmerksom på at betalingen vil starte fra datoen medlemskapet åpnes igjen, og at neste faktura/AvtaleGiro-trekk kan være høyere enn vanlig.

  • Hvordan kan jeg forlenge frysperioden på mitt medlemskap?

    Ved behov for forlengelse av frysperioden, må du kontakte oss innen utgangen av inneværende frysperiode.

  • Skriv ut
  • Tips en venn
Del på:
  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
  • Del på Twitter
Sande

Kontakt oss

  • Revåveien 37
  • 454 99 445
  • 3070 Holmestrand
  • Sande@spenst.no

Snarveier

  • Fordeler og belønningsprogram
  • Kontakt
  • Logg inn

Sosiale medier

  • Gå til Facebook
  • Gå til Instagram
Personvern og informasjonskapsler