Ofte stilte spørsmål
Avslutte medlemskap
-
Sikker på at frys ikke er ett alternativ?
Det kan være lurt å undersøke våre fryskriterier før du sier opp medlemskapet. Er du gravid, har skade eller lignende er det mulig å fryse medlemskapet.
Ved oppsigelse mister du oppsparte poeng i vårt bellønningsprogram, og du må starte på våre ordinære priser og innhold i medlemskap om du ønsker å bli medlem igjen ved en senere anledning.
Hvis du ønsker å gå videre til avslutning av medlemskapet, må vi ha dette skriftelig via signering av oppsigelsesskjema ved oppmøte i resepsjonen eller skriftlig på mail.
Stoppdato kan tidligst være ut oppsigelsestiden (ut kommende måned). Har du bindingstid, kan medlemskapet først stoppes når denne utløper.
Du vil motta en oppsigelse på e-post når denne er registrert. Mottar du ikke en bekreftelse innen 14 dager etter at din oppsigelse er levert, må du ta kontakt med Spenst Sande.
-
Oppsigelsestid
Oppsigelsestiden er én (1) måned, regnet fra førstkommende månedsskifte.
Dette betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SPENST SANDE. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), og medlemskapet vil løpe ut februar.
Vær oppmerksom på at medlemskapet vil løpe minst ut bindingstiden, dersom du har bindingstid.
Angregrett
Du har rett til å angre medlemsavtalen ved å gi skriftlig beskjed til SPENST SANDE innen 14 dager etter inngåelse av medlemsavtalen. Dette gjelder kun dersom medlemskapet er inngått utenfor senteret, iht. angrerettloven.
Du kan benytte deg av angreretten ved å sende angrerett skjema tilsendt på mail ved kjøp av medlemskap på nett. Denne må fylles ut og leveres i resepsjonen eller sendes til oss på e-post.
Re-Aktiver mitt medlemskap!
Så hyggelig at du ønsker å fortsette treningen sammen med oss!
For å re-aktivere og kansellere oppsigelsen av ditt medlemskap, send et svar i retur på bekreftelsen du mottok på e-post, eller ta kontakt på epost, så skal vi hjelpe deg videre med treningen.
Forskjellen mellom Bindingstid og Oppsigelsestid
Bindingstid
Bindingstid betyr at du må betale minimum 12 månedlige medlemsavgifter før medlemskapet kan sies opp. Dette er noe du avtaler når du inngår medlemskapet. Dersom du sier opp etter at bindingstiden har utløpt, vil det være en oppsigelsestid.
Har du valgt et medlemskap uten binding, vil det fremdeles være en oppsigelsestid.
Oppsigelsestid
Oppsigelsestiden betyr at medlemskapet vil vare ut påfølgende måned etter at oppsigelsen er gitt til SPENST SANDE. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil siste betaling være i februar, og medlemskapet vil løpe ut februar.
Unntak
Pluss medlemskap uten binding. Må også sies opp, men medlemskapet avsluttes i den mnd du er i. Sier du for eksempel opp i januar (uavhengig av dato), vil medlemskapet løpe ut januar.
Kan jeg si opp medlemskapet mitt innenfor bindingstiden?
Det er kun under særskilte omstendigheter at bindingstiden kan brytes.
Binding kan brytes ved:
- Langvarig sykdom som kan dokumenteres.
- Flytting til et sted mer enn 30 km unna et SPENST SANDE. Dette må dokumenteres med enten flyttemelding fra Posten, skjermbilde fra Altinn eller adresseendring i Folkeregisteret.
Kan jeg slippe oppsigelsestid?
Kun ved dokumentert sykdom kan oppsigelsestiden fjernes. Dokumentasjon kan for eksempel være et skriv fra legen eller annet helsepersonell med primærkontakt rolle (f.eks. manuell terapeut og kiropraktor) som sier at du ikke lenger er i stand til å benytte ditt medlemskap, og perioden må være lengre enn oppsigelsestiden.
Ved oppsigelse ved dokumentert sykdom vil medlemskapet stoppes med umiddelbar virkning.
Jeg har sagt opp, men blir fortsatt fakturert
Dette kan være årsaken til at du femdeles blir fakturert:
- Du har fremdeles bindingstid. Hvis du fremdeles har bindingstid, vil du fortesette å betale for medlemsavgiften din inntil denne utløper.
- Du står som ansvarlig betaler for noen andre. Hvis du betaler for andre, vil du fortsette med dette så lenge betalingsavtalen gjelder eller inntil medlemskapet du betaler for sies opp.
- Du betaler for ditt medlemskap på etterskudd (dvs den 20. i den mnd vi er i), og vil motta faktura/trekk i oppsigelsesmåned.
- Har du PT klipp på avbetaling vil denne løpe inntil hele nedbetalingsplanen er fullført.
- Ditt medlemskap er ikke avsluttet. Registrer din oppsigelse eller kontakt oss. Husk å sjekke at du har riktig e-post registrert på Min Side.